Tilbage
{{'{0} produkter' | aoStringReplace: result.Count}}
Varenr. {{::product.Varenr}}
EAN: {{::product.EAN | aoFirstDelimitedValue}}
Erstatter: {{::product.ErstatterVare | aoFirstDelimitedValue}}

Øv

Vi kunne desværre ikke finde noget ud fra søgningen: "{{searchString}}".

Prøv at søge efter nogle andre ord eller find varerne via katagorierne.

Anbefalinger baseret på din kurv

Persondatapolitik 

Målsætning

AO er en it- videns og logistikvirksomhed med målsætning om at være kundernes mest sikre, troværdige og brugervenlige leverandør af byggematerialer m.v.

AO sørger for, at lovgivningen overholdes, når vi behandler personoplysninger, og at sikkerheden er i top, så vi er bedst tænkeligt rustet til at imødegå trusler og angreb. Vi beskytter vores kunders oplysninger, så kunderne kan have tillid til os – uanset om det er personoplysninger eller andre oplysninger.

Nedenfor kan man læse om, hvordan AO håndterer vores ansvar for at beskytte kundernes oplysninger, tillige med hvordan kunderne kan udøve sine rettigheder.

Baggrund

AO behandler kundernes personoplysninger, der defineres som enhver information om en fysisk identificeret eller identificerbar person. Til hver kunde kan være tilknyttet en eller flere fysiske personer. Oplysningerne omfatter bl.a. kundens firmanavn, virksomhedsadresse, e-mailadresse, telefonnummer, kundenummer, ordrenummer, IP-adresse, cookienummer, oplysninger om de fysiske personer, der er tilknyttet kunden og anvendelse af vores hjemmeside og vores app.

Baggrund - Læs mere

Kontakt

Brødrene A&O Johansen A/S, Rørvang 3, 2620 Albertslund er dataansvarlig for behandlingen af personoplysninger.

Har du spørgsmål til behandlingen af dine data (herunder personoplysninger) kan du rette henvendelse til CISO/CPO Henning Mortensen, privacy@ao.dk.

Principper

AO behandler personoplysninger i overensstemmelse med de principper, som fremgår af Persondataforordningen og Databeskyttelsesloven.

Principper - Læs mere

Formål og retsgrundlag

AO har for de enkelte IT-systemer og de personoplysninger, der er registreret heri, fastsat en række konkrete formål med behandlingen af data. Overordnet set behandler AO personoplysninger om kunderne med de følgende formål:

  • Registrering af potentielle kunder
  • Oprettelse og godkendelse af kunder
  • Servicering af kunder med henblik på at levere en service eller gennemføre et salg
  • Personaliserede services, herunder til udvikling og markedsføring af produkter og ydelser
  • Registrering af kunder med henblik på at overholde lovgivningen

Formål og retsgrundlag - Læs mere

Samtykke

For en række behandlinger af personoplysninger beder AO de fysiske kunder om lov til behandlingen, inden den iværksættes. At bede om lov kaldes også for at bede om samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage, hvorefter AO ophører med at behandle oplysningerne.

AO har lavet en formular, hvor vi til hvert enkelt system beder om lov til at behandle dine oplysninger, så vi f.eks. kan sende dig nyhedsbreve og personalisere hjemmesiden til den enkelte kundes behov baseret på den konkrete kundes historik. Desuden har vi også lavet en række samtykker, der popper op efter behov, hvis der er enkeltstående oplysninger fra en konkret sammenhæng, vi gerne vil have lov til at behandle.

Hvis du ønsker, at AO gemmer/behandler din ordrehistorik i længere tid end fem år, har du desuden mulighed for at bede os om det ved at samtykke til det.

Se dine samtykker.

Rettigheder

AO’s kunder har i medfør af persondataforordningen en række rettigheder i forhold til behandlingen af deres personoplysninger. Rettighederne betyder bl.a., at kunderne kan få oplyst, hvilke personoplysninger AO har om dem og at de under visse forudsætninger kan få oplysningerne slettet.

Rettigheder - Læs mere

Sikkerhed

AO har indrettet sin sikkerhed med udgangspunkt i sikkerhedsstandarderne ISO27001 og ISO27002. Det betyder, at AO kommer hele vejen rundt om alle systemer og data og tager højde for de trusler, der måtte opstå. Sikkerheden omfatter både organisatoriske tiltag i form af politikker og procedurer og en række tekniske tiltag.

Sikkerhed - Læs mere

Brud på persondatasikkerheden

Hvis der sker et brud på persondatasikkerheden, som involverer AOs kunder, og det pågældende brud vurderes at udgøre en høj risiko for kunderne, vil AO hurtigst muligt orientere Datatilsynet om bruddet og sammen med Tilsynet vurdere i hvilket omfang en bredere kommunikation skal finde sted.

Modtagere og overførsel

AO behandler de fleste personoplysninger i egne datacentre. AO anvender dog Office365 i Irland. Der kan desuden i forbindelse med enkelte af AO’s inhouse systemer eller support på systemerne ske en overladelse til eksterne IT-leverandører. Tilsvarende kan der ske videregivelse af oplysninger til myndigheder, når dette ske i medfør af lov. For hvert system er der kortlagt behandlinger af personoplysninger og herunder om der sker overladelse eller videregivelse og i givet fald til hvilke modtagere.

Modtagere og overførsel - Læs mere

Tidsrum for behandling

AO har så vidt muligt i de enkelte systemer fastsat et tidsrum for behandlingsaktiviteterne.

Overordnet gemmer AO kun personoplysninger så længe det er nødvendigt under hensyn til formålet med behandling af personoplysningerne.

Ændring af AO’s privacy notice

AO kan til enhver tid og uden varsel ændre denne privacy notice med virkning for fremtiden. Ved større ændringer sker der en orientering af AO’s kunder i forbindelse med login på AO.dk eller via direkte e-mail. AO’s nye privacy notice vil herefter være gældende.

Klagemuligheder

Kunderne kan klage over AO’s beslutninger til CISO/CPO Henning Mortensen, privacy@ao.dk.

Kunderne kan også til enhver tid forelægge et spørgsmål eller en klage over AO’s behandling af kundernes oplysninger til Datatilsynet. Kunderne kan også til enhver tid gå til domstolene for at få afklaret en sag om behandling af personoplysninger.