Koncernen har en strategi om dels at betjene det professionelle marked via AO i Danmark og Sverige samt via EA-brandet og Vaga i Danmark, dels at betjene det private marked i Danmark, Norge og Sverige via BilligVVS.dk, LavprisVVS.dk, LavprisEL.dk, LavprisVærktøj.dk, VVSochBAD.se, Greenline.dk, LampeGuru.dk, LampeGuru.no og CompletVVS.
DET PROFESSIONELLE MARKED
På det professionelle marked er det AO’s vision at være håndværkernes foretrukne leverandør af tekniske installationsmaterialer til ReMoVe-markedet samt en af de foretrukne på projektmarkedet til nybyggeri.
Hovedkonceptet er one-stop shopping, både digitalt og i håndværkerbutikkerne, hvor kunderne tilbydes et komplet varesortiment i et afhentnings- og leveringssystem, som understøttes af stærke IT- og e-handelsløsninger. AO deltager internationalt i samarbejder gennem WIM og FEGIME, der er netværk af grossister i Europa inden for VVS og EL. Målet med disse samarbejder er erfaringsudveksling samt indkøb til konkurrencedygtige priser. Med købet af EA Værktøj henvender AO sig også til tømrer- og snedkerbranchen.
DET PRIVATE MARKED
På det private marked er det AO’s vision at være den førende e-handelsplatform for salg af tekniske installationsmaterialer i Danmark og en af de ledende e-handelsplatforme i Sverige og Norge.
AO søger både i B2B og B2C at udnytte digitaliseringen aktivt. Digitaliseringen medvirker til at optimere kundens forskellige muligheder for at gøre sin handel.
Digital handel sammenfattes som handel via websider og de digitale salgsformer, hvor kunden køber via digitale kanaler og uden at være i direkte kontakt med salgspersonale.
AO ønsker at skabe værditilvækst for virksomhedens kunder, dels ved at være trendsætter med nye ydelser og digitale koncepter, dels ved at udvikle koncernens decentrale profil med håndværkerbutikker, som er tæt på kunderne. Dette understøttes af AO’s koncepter og kultur, hvor medarbejderne med deres store produktkendskab og troværdige kundebetjening er kernen, som gør forskellen.
MÅLSÆTNINGER
- En årlig vækst, der overstiger væksten i markedet. Væksten skal ske som en kombination af investeringer i organisk vækst og tilkøbt vækst.
- En overskudsgrad målt på EBITDA på 10 %. Forøgelsen i overskudsgraden skal primært ske ved en kontinuerlig stordriftsfordel ved øget omsætning.
- Pengestrømme fra driften på 7,5 % af omsætningen.
- Et solidt kapitalberedskab under hensyntagen til den vedtagne kapitalberedskabspolitik.