{{'{0} produkter' | aoStringReplace: result.Count}}

Din søgning gav desværre ikke noget resultat

Vi kunne desværre ikke finde noget ud fra søgningen: "{{searchString}}".

Prøv at søge efter nogle andre ord eller find varerne via kategorierne.

Søg varer


Du kan søge efter varenumre, EAN num, produktnavne og lign. 

Når kunderne anmelder dig

På hjemmesider som dk.trustpilot.com og anmeldhaandvaerker.dk kan kunderne skrive, hvad de synes om dit arbejde. Selv om det tager tid, er det ingen dårlig idé at holde øje med, hvad kunderne skriver.

“Jeg talte med en kvindelig ansat hos VVS-firmaet i tirsdags. Vi aftalte en besigtigelse dagen efter. Ingen dukkede op. Torsdag morgen ringede jeg igen og talte denne gang med en mandlig ansat, der beklagede, men tilbød at komme forbi samme dag efter kl. 15. Heller ikke denne gang dukkede der nogen op. Det firma er dumpet til optagelsesprøven rent ud sagt”.

Spørg dine kunder, hvordan de har fundet frem til dig. Prøv også at google din virksomheds navn; det kan være meget lærerigt at se, hvad der dukker op

Sådan skriver brugeren Peter om sine erfaringer med et større københavnsk VVS-firma på hjemmesiden dk.trustpilot.com. Samtidig får virksomheden én rød stjerne ud af fem mulige. På dk.trustpilot.com og andre lignende hjemmesider som fx  anmeldhaandvaerker.dk kan kunderne skrive, hvad de mener om din virksomhed. Både når du har lavet et godt stykke arbejde, og når du har lavet noget juks. Og hvis de dårlige karakterer er i overtal, så bør du tage det alvorligt, lyder det fra Peter Svarre, der er ekspert i sociale medier.
“Det er da klart, at hvis du får en masse dårlig karakterer, så er du nødt til at gøre noget ved det. Det er jo et signal om, at der er noget galt med den kvalitet, du leverer”, siger Peter Svarre.
“Hvis Hvis det var mig, ville jeg bruge mine aftener på at sidde og holde øje med disse hjemmesider. Selvfølgelig kan det være ubehagelig læsning, men du kan samtidig bruge anmeldelserne til at blive bedre”. siger han.
Peter Svarre fortæller, at det selvfølgelig langt fra er alle mennesker, der anvender sites som Trustpilot. Men derfor må man stadig ikke undervurdere dem.
“Trustpilot er egentlig søsat for at anmelde e-handelsbutikker, men det begynder at sprede sig til også at dække håndværkere. Og jeg ved da fra mig selv, at hvis jeg skulle finde en VVS'er på Vesterbro, så ville jeg da lige tjekke fx Trustpilot”.
Men hvordan finder man så ud af, hvilke sites man skal ofre tid på?
“Spørg dine kunder!” lyder det indlysende råd fra Peter Svarre.
“Spørg dine kunder, hvordan de har fundet frem til dig. Prøv også at google din virksomheds navn; det kan være meget lærerigt at se, hvad der dukker op”.
I øvrigt kan man også anmelde virksomheder på Google, men den mulighed har endnu ikke rigtig fået fat i Danmark.
“Det har ikke den store betydning, om der er tre-fire stykker, der har skrevet noget dårligt om dig, hvis der er mange, der har skrevet godt. Men igen, hvis der kun er brok, så bør du nok reagere”, siger Peter Svarre.
Hos Håndværksrådet fortæller chefkonsulent Lars Magnus Christensen, at flere medlemmer har gode erfaringer med anmeldhaandvaerker.dk:
“Når du får noget volumen på, altså når du har fået samlet en del anmeldelser på dette site, så er det noget, som håndværkerne kan mærke. Så batter det noget”, siger Lars Magnus Christensen.
Men igen handler det om, at man som håndværker sørger for at holde gryden i kog:
“Det er altså ikke noget, der sker af sig selv. Jo, de negative anmeldelser kan du godt risikere at rage til dig, fordi vi i sagens natur gerne vil brokke os. Men de positive anmeldelser skal du huske at bede dine kunder om at skrive. Hvis du er god, så kan du med de her sociale medier få fortalt en historie om, at du rent faktisk leverer kvalitet”, siger Lars Magnus Christensen.
“Kunderne vil gerne vide, om du og dine folk kommer til tiden, om I overholder den aftalte pris og om I gør rent efter jer. Dén information kan kunderne finde på de her sites, hvor de i gamle dage måske talte hen over hækken med naboen”.