Varer kan komme i restordre – men står man ikke lige og mangler varerne i morgen, kan vi ofte nå at skaffe dem hjem, inden du skal bruge dem. På AO.dk kan du nu se, hvornår vi forventer at kunne levere en restordre til dig.
”Vi leverer en palet af 35.000 lagervarer fra dag til dag – og kun en promille når ikke frem til den ønskede tid. Men selvom vi har et næsten futuristisk lagersystem. Og dygtige indkøbere, der sørger for altid at have det rigtige på lager, kan vi blive overrasket af en stor efterspørgsel – eller svigtet af vores leverandører,” fortæller Christian Birkmose, salgsansvarlig for AO’s elektroniske salgskanaler.
Hidtil har AO’s kunder kunnet se, om en vare var på lager på et bestemt tidspunkt – men ved restordrer var det umuligt at vide, om varen kom hjem efter to dage – eller efter 20 dage. Skal man bruge sine varer ugen efter, er to dage intet problem. Omvendt er det ikke godt, hvis varerne først kan leveres efter 20 dage.
”Derfor har vi nu tilføjet informationer om forventet leveringstid på AO.dk,” fortsætter Christian Birkmose. ”Og hvor det på andre hjemmesider ofte blot er et gæt, er vores forventede leveringstid baseret på fakta – og ordrebekræftelser fra leverandørerne, så vi kan leve op til, hvad vi lover,” afslutter han.
Afvigelser kan naturligvis forekomme. Leverandøren kan svigte, og levere senere end lovet. Men AO følger løbende op på alle leverandører, og tager en dialog med dem, hvis vi oplever, at de ikke overholder de lovede leveringsforpligtelser.
Bestil dine varer på AO.dk – og skulle du falde over en restvare, kan du nu se, hvornår den kan leveres.
Har du spørgsmål til den nye funktion, er du velkommen til at kontakte AO.dk Support på 70 28 23 73 eller support@ao.dk.