{{'{0} produkter' | aoStringReplace: result.Count}}

Din søgning gav desværre ikke noget resultat

Vi kunne desværre ikke finde noget ud fra søgningen: "{{searchString}}".

Prøv at søge efter nogle andre ord eller find varerne via kategorierne.

Søg varer


Du kan søge efter varenumre, EAN num, produktnavne og lign. 

Vi står ved en skillevej...

En skærpet konkurrence og kritiske kunder, der tjekker priser på internettet. Det er den nye hverdag, der giver store udfordringer for installationsbranchen. Branchen skal have øget produktiviteten de kommende år.

”Branchen må arbejde på at øge produktiviteten og dermed også indtjeningen. To vigtige tiltag til at opnå det, er at bruge flere digitale hjælpemidler i hverdagen og samtidig må branchens prissystemer moderniseres,” siger Stefan Funch Jensen, der er direktør for E-handel hos AO Johansen.
Når det gælder om at effektivisere i installationsbranchen, er grossister som AO naturligvis nødt til også at tænke i nye løsninger. For eksempel har AO effektiviseret sine interne arbejdsprocesser, hvor man i dag råder over to fuldautomatiserede lagre, hvor der anvendes robotter til at plukke de varer, der skal afsendes til kunden.
AO har ligeledes udviklet en ny webshop til både pc, tablets og smartphones, der gør det nemt for installatøren at bestille og få leveret varerne fra dag-til-dag eller i den lokale AO butik inden for 1 time.
”Vi kan se, at den allerstørste del af installatørerne i dag gør brug af den service, og vi arbejder på, at flere afhentnings- og leveringsmuligheder kommer til at se dagens lys i fremtiden. På den måde kan vi hjælpe til med at øge produktiviteten endnu mere,” forklarer Stefan Funch Jensen.

Farvel til papiret

Mange installatører har allerede vinket farvel til de papirbaserede arbejdssedler, for på den måde at blive mere effektive, påpeger Stefan Funch.
”De digitale arbejdssedler øger produktiviteten, fordi man som installatør kan vinke farvel til mange manuelle arbejdsgange, og få sendt fakturaen afsted hurtigere.” Men direktøren påpeger, at branchen må samarbejde om finde nye tiltag til at øge produktiviteten.
”Samarbejdet er vejen frem, for ingen virksomhed kan innovere hurtigt nok alene.”

Prissystem under forandring

Stefan Funch Jensen peger også på det faktum, at branchens prissystem er under voldsom forandring – på godt og ondt.
”Det er jo på den ene side skræmmende. For hvordan kan man opnå en øget indtjening, når prisgennemsigtigheden øges dag for dag? På den anden side er det spændende og meget vigtigt at tage tyren ved hornene, så branchen om få år ikke står i en situation, hvor vi ikke fik handlet rettidigt.”
Installatører udfører forskellige typer opgaver for forskellige typer kunder. Det er AO bevidst om, og derfor er det valgfrit om man ønsker sig at tilmelde sig AOs nye prissystem SPOT ON.
”Det er vigtigt, at vi går balanceret til værks, så man ikke fra den ene dag til den anden tager brødet ud af munden på installationsbranchen, men derimod giver rum, for at vi sammen kan skabe en fremtidsorienteret, værdiskabende og troværdig forretningsmodel,” lyder det fra Stefan Funch Jensen.
”Jeg mener, at virksomhederne i installationsbranchen skal differentiere sig ved at bruge ny teknologi som et strategisk værktøj for på den måde at kunne sænke omkostningerne, give bedre kundeservice og skabe mere tid til arbejdet.”