{{'{0} produkter' | aoStringReplace: result.Count}}

Din søgning gav desværre ikke noget resultat

Vi kunne desværre ikke finde noget ud fra søgningen: "{{searchString}}".

Prøv at søge efter nogle andre ord eller find varerne via kategorierne.

Søg varer


Du kan søge efter varenumre, EAN num, produktnavne og lign. 

"AO.dk skal være håndværkernes foretrukne webbutik for tekniske installationsmaterialer"

E-handel. Hvad kan AO’s kunder bruge det til? Vi har spurgt AO’s nye e-handelschef, Stefan Funch Jensen. Han forsikrer, at kunderne godt kan glæde sig til endnu bedre muligheder for selvbetjening på nettet.

Efter otte år med ansvaret for at digitalisere Danske Bank har Stefan Funch Jensen skiftet banken ud med stillingen som e-handelschef i AO. Han har kun været i sit nye job en måned, da vi fanger ham. Og han har ikke spildt tiden.
Stefen Funch Jensen har brugt sin første måned i AO på at besøge kunder, butikker og forretningsområder i AO for at få en forståelse for kundernes og forretningens hverdag og behov.
”Jeg har mødt en bred vifte af kunder, der alle ønsker at levere høj kvalitet til tiden. Vi har haft en åben og ærlig dialog om, hvordan AO.dk i højere grad kan understøtte deres forretningsgange. Prisen er vigtig, men det er også vigtigt at gøre hverdagen nemmere, mere effektiv og lønsom for den enkelte håndværker. Så fælles for alle de kunder, jeg har mødt, er, at de oplever, at de sparer tid og penge gennem AO. dk,” siger Stefan Funch Jensen.
Den nytiltrådte e-handelschef er imponeret over AO’s eksisterende digitale muligheder, men der er også plads til forbedring af nogle ting, fortæller han.
”Det er en bred palet, vi kan tilbyde: mobilapplikationer, onlineshopping, scan selv- og straksafhentningsløsninger m.m. Men når jeg ser ned i motoren, er det 90 procent af kunderne, der anvender 10 procent af mulighederne. Så i stedet for at lancere endnu flere muligheder vil mit første mål være at forbedre de 10 procent i samarbejde med vores kunder.”
Hvad skal AO.dk kunne tilbyde kunderne?
”AO.dk skal være håndværkernes foretrukne webbutik for tekniske installationsmaterialer. Det skal være nemt, enkelt og hurtigt at handle hos AO. Og vi skal tilbyde en række digitale servicer, der understøtter håndværkernes hverdag og gør det lettere og mere effektivt at styre deres forretning, vare- og timeforbrug samt fakturering,” siger e-handelschefen.
Han fortæller, at håndværkerne i dag anvender AO.dk på forskellige måder. Nogle håndværkere har centraliseret al bestilling af varer hos en medarbejder på kontoret. Nogle håndværkere har lagt bestillingen ud til de enkelte svende, og andre igen har valgt en kombination af de to.
”Det er vigtigt at pointere, at der ikke er én rigtig måde at anvende AO.dk på. Det vigtigste er, at AO.dk er fleksibel, så kunderne rent faktisk sparer tid og penge.”
Kundernes krav til, hvordan og hvornår de vil handle med AO, er stigende. Tidligere var det primært elinstallatørerne, der anvendte online og mobil, men i dag er ehandel udbredt blandt mange forskellige typer håndværkere.
”Kunderne anvender online og mobil mere og mere, de bliver simpelthen mere selvhjulpne. I dag kommer mere end hver fjerde lagerordre fra AO.dk. Det forstår vi godt, for håndværkerne har behov for at effektivisere deres hverdag og undgå spildtid for at drive en sund forretning. En selvbetjeningsløsning vil dog aldrig kunne erstatte den nærhed, kompetente rådgivning og dag til dag-service, som AO’s håndværkerbutikker og kompetencecenter hver dag leverer.”
Hvordan kommer forholdet mellem den fysiske butik og e-handelen ellers til at se ud
for kunderne?
”AO vil ikke diktere, hvordan de enkelte kunder skal anvende de forskellige betjeningsmuligheder, vi vil i stedet løbende optimere dem i forhold til kundernes adfærd. Så AO’s styrke er i dag og vil i fremtiden være den stærke kombination mellem vores lokale tilstedeværelse, stor tilgængelighed samt personlig og kompetent betjening.”
Hvad kan kunderne ellers forvente af AO.dk?
”At vi i højere grad vil inddrage kunderne i udviklingen af AO.dk, og at vi vil være fanatiske omkring at gøre det nemt, enkelt og frem for alt hurtigt at betjene sig selv via både internet, mobiltelefoner og tablets.”